Google Translate

donderdag 7 juni 2012

Heidevolk

Ik heb het al vaker gehad over Zweedse muziek en dan voornamelijk metalbands. Bathory was hier te vinden en Sabaton hier

Wat niet Zweeds is maar wel erg goed past bij bv Vikingen is de Nederlandse band Heidevolk.



De band komt uit Arnhem, Gelderland en heeft 2 zangers en bestaat sinds 2002. De band heeft een heidens karakter en ze zingen onder andere over de Nederlandse Germaanse mythologie. De teksten zijn Nederlandstalig. De mythologie omvat vele goden, godinnen, helden en wezens. Het is metal muziek met folk invloeden. Kortom, de muziek past goed bij Zweden :-). Ze hebben 4 CD's uitgebracht. De laatste is van maart 2012 en is gedeeltelijk in Zweden opgenomen en geproduceerd door de Zweed Peter Tägtgren.Peter heeft ook gewerkt met Sabaton en aan het album Monotheist van Celtic Frost.

Uitgebrachte CD's:
De Strijdlust is Geboren (2005)
Walhalla Wacht (2008)
Uit oude grond (2010)
Batavi (2012)


Meer informatie over Heidevolk is te vinden op:

- Wikipedia
- Heidevolk website

Hieronder 2 Youtube filmpjes van Heidevolk.

Heidevolk - Saksenland


Heidevolk - Nehalennia

4 opmerkingen:

  1. Hej Hans,
    Gaaf! De zangeres doet me denken aan Mari Boine (waar ik cd's van heb).
    Ja, echt mooi! Ik had nog niet van ze gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De achtergrondmuziek wat je hoort is Marie Boine. Ik denk dat je die bedoelt. Heidevolk is een stuk ruiger. Om die te horen moet je op de filmpjes klikken. Wel even helemaal naar beneden van deze pagina om de achtergrondmuziek uit te stellen.

      Verwijderen
  2. Hej Hans,
    Ik heb nooit mijn luidspreker aan staan, alleen als ik hem nodig heb. Vandaar dat ik het niet eens door had. Wat toevallig dat ik over Mari Boine begon! Dit is ook zo'n kippenvel nummer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hej Gonny,

      Heb altijd de luidspreker aan. Kan er niet genoeg van krijgen en tijdens het bloggen heb ik nog een beetje goede muziek. Ben nu een beetje aan het zoeken naar de muziek van Nils-Aslak Valkeapää.

      Verwijderen