Google Translate

dinsdag 3 december 2013

Nieuwjaars blog challenge 2

Challenge nummer 2: Beantwoord een vraag van jouw lezers.

Ik gebruik de vraag die Linda naar aanleiding van de eerste challenge heeft gesteld en wel de onderstaande vraag:

Zweden staat op mijn lijstje van te bezoeken landen. Ik denk dat het daar enorm mooi is, vooral wat natuur betreft dan. Als ik ga, wil ik zo veel mogelijk van Zweden gezien hebben. Hoe organiseer ik dat het best? Is het een idee om het met een mobilehome te doen? Of zijn er andere mogelijkheden?

Er zijn vele mogelijkheden om de vakantie in Zweden / Scandinavië door te brengen. Om veel te zien van Zweden is een rondreis het beste om te doen. Je kunt dan een klein gedeelte van Zweden bekijken. Wij hebben zelf altijd een rondreis gemaakt. Eerst een georganiseerde rondreis en toen zelf wat stuga's uitgezocht. Omdat we 3 weken rondtrekken zoeken we de redelijk geprijsde stuga's uit. We boeken de reis ergens in januari. Reden dat we het zelf uitzoeken in plaats van een georganiseerde rondreis is dat we dan voor 4 personen de reis kunnen boeken en als het moment daar is, niet iedereen mee hoeft. Bij een georganiseerde rondreis moet je per persoon een prijs betalen. 

De rondreis van 2012 is hier te bekijken. 

Rondreis 2012
De rondreis van 2013 is hier te bekijken.

Rondreis 2013
In 2014 zit een rondreis door Zuid-Zweden in de planning. De stuga's zijn daar aanzienlijk duurder dan Midden-Zweden en Noord-Zweden. Het voordeel is dat de afstanden korter zijn. Je hoeft geen 9 uur te rijden om van de ene plek naar de andere te komen. Dit scheelt weer in de benzine en kan de prijs van de stuga wat hoger komen te liggen.

Wat wij doen is één van de vele mogelijkheden. We hebben laatst naar het huren van een camper gekeken. Misschien in de toekomst als we met zijn tweeën op reis gaan. Het nadeel bij ons is dat we niet zo flexibel zijn met een camper. We crossen namelijk overal naar toe als we ergens op een plek zijn.

Wil je echt veel van Zweden zien, ga er dan vaker naar toe. Het land heeft veel gezichten.

3 opmerkingen:

  1. Ook wij gaan zeker, vanuit Noorwegen een reis door Zweden maken..en ik weet waar ik moet zijn voor tips en informatie!
    groetjes Richt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel lekker dichtbij :-). Ik ben dan weer erg benieuwd naar de collages van je.

      Verwijderen
  2. Dank voor je informatie, ik krijg bijna zin om op reis naar Zweden te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen