Google Translate

zaterdag 6 december 2014

Let me in

Filmdetails:
Titel: Let me in
Regisseur: Matt Reeves
Jaar: 2010
Acteurs: Kodi Smit-McPhee, Chloë Grace Moretz, Richard Jenkins
Verhaal: John Ajvide Lindqvist (Screenplay) en Matt Reeves (screenplay)
Duur: 116 minuten
IMDB cijfer: 7,2



Samenvatting:
Owen is een 12-jarige jongen uit New Mexico die op school gepest wordt. Hij raakt bevriend met zijn buurmeisje Abby, die pas in de stad is komen wonen. Vanaf dat moment vinden er verschillende 'vreemde' gebeurtenissen plaats en komt Owen langzaam maar zeker achter het verschrikkelijke geheim van zijn buurmeisje..

Let me in is een remake van de Zweedse film Låt den rätte komma in. Iets meer dan twee jaar geleden heb ik een blogpost over Låt den rätte komma in geschreven. Nu twee jaar later de blogpost over Let me in. Toevallig, want de remake is ook twee jaar na het origineel uitgekomen.

Speelde het origineel zich af in 1981 in Blackeberg, Stockholm, nu speelt het verhaal zich af in maart 1983 in Los Alamos, Nieuw Mexico. Voor de rest is de film bijna hetzelfde als het origineel. Er zitten een paar verschillen in die genoemd worden in de commentaren op Moviemeter. De schrijver van het boek John Ajvide Lindqvist vond beide versies van de film goed. Ik heb het boek helaas nog steeds niet gelezen. Komt nog wel een keer. Het origineel vond ik mooier, maar dat komt omdat ik eigenlijk alles al herkende tijdens het zien van Let me in en het nummer Do you really want to hurt me van Culture Club te vaak in mijn leven heb gehoord :-). Ondanks dat is de film met de subtiele verschillen ten opzichte van het origineel erg goed.

Leuk feit is dat volgens Wikipedia schrijver John Ajvide Lindqvist geïnspireerd was door het nummer Let the right One Slip in van Morrissey.


Hoofdrolspeelster Chloë Grace Moretz ken ik nog van de film Kick-Ass. Kodi Smit-McPhee is bekend van de film The Road. Die heb ik nog niet gezien.

Een bijzondere pagina die beide films vergelijkt is Let the Right One In vs. Let Me In. Hier worden veertien scenes uit beide films vergeleken.

Recencies:
- Filmtotaal
- DVD.nl
- K.U.T. Site
- Nachtvlinders
- 8Weekly
- De Mening
- Moviescene
- FilmMad
- Fantasticon
- Mangroove blog
- Moviemeter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten