Google Translate

woensdag 1 juli 2015

Jo in Jämtland - Jojanneke Kraaykamp

Boek details:
Auteur: Jojanneke Kraaykamp
Titel: Jo in Jämtland
Verschijningsdatum: maart 2015
Bladzijde: 126
Uitgeverij: Brave New Books
Productsoort: eBook
ISBN: 9402131833


Samenvatting:
Na Tokyo, Amsterdam, Jeddah, de Malediven, Christchurch en Amstelveen noemt Jojanneke nu Jämtland thuis. Een thuis in het hoge noorden, met haar 2 mannen en een runaway kat. In dit boek neemt Jojanneke je mee op haar weg door bureaucratische doolhoven, naar inspirerende schoolomgevingen en het dagelijks leven van een wereldreizigster die zich vestigt in dit bijzonder mooie deel van Zweden.

De auteur:
Jojanneke Kraaykamp is in juli 2014 met zoon Mik en man Marco geëmigreerd naar Jämtland, Zweden. Ze heeft sinds die tijd een blog bijgehouden op www.joinjamtland.blogspot.nl. In een artikel op De Nieuwe Zweed website kun je meer lezen over hun gezin.

Meer informatie over Jojanneke is te vinden op de onderstaande websites:
Het boek:
Via het blog van Jojanneke zag ik dat ze een boek had uitgebracht. Het boek is uitgebracht bij Brave New Books. Over Brave New Books heb ik eerder een blogpost geschreven en wel de blogpost Je eigen boek uitbrengen. Dit maakte me erg nieuwsgierig naar het boek van Jojanneke. Ik heb toch even gewacht met het kopen van het boek. De papieren versie kost namelijk €23,95 en dat was me toch net iets te veel van het goede. De ebook versie kost €8,95 en die heb ik aangeschaft.

Het boek is een verzameling van de blogposten afkomstig van www.joinjamtland.blogspot.nl. Het geeft het leven in Zweden in hun eerste jaar weer. De blogposten zijn wel per onderwerp in volgorde gezet en de stukjes worden afgewisseld met begeleidende tekst. Er zijn tevens een aantal foto's opgenomen in het boek. Heb je het blog vanaf het begin gevolgd, dan is de inhoud van het boek bekend. Heb je het blog niet gevolgd, dan kun je het eerste jaar meeleven met de avonturen van Jo, Mik en Marco.

Conclusie:
De prijs voor de papieren versie is naar mijn mening veel te hoog. Op het blog van Jo in Jämtland las ik al wel dat ze er weinig aan overhielden. Dit betekent dat er veel bij Brave New Books blijft hangen. Dat was voor Ben en Nicôle Heerland de reden om te kiezen voor de Amazon variant. De ebook heeft wel een redelijke prijs. Leuk emigratieboek en vooral door de eigen uitgave via Bol.com / Brave New Books interessant om te lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten