Google Translate

zondag 1 oktober 2017

Stadsbiblioteket - Observatoriekullen Stockholm

We waren al een aantal keren in Stockholm geweest, maar nog niet de Stadsbibliotheek bezocht. Als boekenlezer lijkt me dit een geweldige plek. Afgelopen zomer zijn we er geweest en dat was geen slecht idee. De Stadsbibliotheek is ontworpen door de Zweedse architect Gunnar Asplund. Over Gunnar Aspland kom ik in een latere post weer op terug. Hij heeft namelijk ook het kerkhof Skogskyrkogården ontworpen en daar zijn we geweest. De Stadsbibliotheek werd geopend op 31 maart 1928.










Eufori. Portret van Gunnar Ekelöf door Mats Åberg.

Interessante boeken.

Knut Kjellberg en Erik Heden.

Fabian Månsson.
We zijn ook even rondom de bibliotheek gaan kijken en kwamen in het aanliggende Observatorieparken terecht.



Dansande Ungdom door Ivar Johnsson.
In het park was een pad naar boven. Deze genomen en kijken waar we terecht zouden komen.



Boven op de heuvel blijkt dus Observatoriekullen te zijn. Meer informatie over Observatoriekullen en ook over de bibliotheek is te vinden in deze post van Stockholmblog.




Kentauren - Sigrid Fridman


Een fantastische bibliotheek en een geweldige omgeving. Van Hej Tjorven nog een linkje naar een leuk verslag gekregen. Daarin de sprookjeskamer. Deze hebben we niet gezien.

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het ook een prachtige bibliotheek. Wij zijn er in 2010 geweest (en nog steeds niet over geblogd). Het park kan ik mij niet herinneren.
    Mooi verslag van Anke Nina: http://ankenina.blogspot.nl/2014/01/sprookjeskamer.ht

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je de andere uitgang neemt, kom je direct in het park terecht. Ik heb het linkje van je opgenomen in de post. Bedankt.

      Verwijderen