Google Translate

woensdag 18 december 2013

Nieuwjaars blog challenge 12: Wie doet mee?

Challenge 12 en 13: Jouw lezers betrekken

Geen video deze keer voor challenge nummer 12 en 13. Vanwege ziekte van Linda Nuyts was dat niet mogelijk. Hieronder de opdrachten:

Het is een opdracht in twee delen, vandaar twee challenge nummers:

Deel 1 ==> maak een blogartikel met een spefieke vraag, uitspraak of mening en vraag aan alle lezers om hun mening/antwoord/visie in de comments te delen.

Deel 2==> maak een blogartikel waarin je de meningen van de lezers verwerkt. Zitten daar toevallig andere bloggers tussen? Vergeet dan niet te linken naar hun blog.

PS: als je nog niet genoeg lezers hebt om op deze manier "inhoud" te verzamelen, vraag het dan ook eens op facebook profiel of in facebook groepen. En vraag het zeker hier in de groep!


Voor deze challenge heb ik zitten denken aan de optie van gastbloggers op mijn blog. Bij wat testen met Google Blogspot blijkt dat je schrijvers kunt uitnodigen zodat ze hun eigen blogposten kunnen maken op je eigen blog. Voordeel is dat de gastschrijver zijn eigen post kan schrijven en opmaken, nadeel is dat de gastschrijver alle concept posten van iedereen kan zien. Ze kunnen niet gewijzigd worden, maar wel gelezen. Hoe dit in Wordpress zit weet ik niet.

Dit in gedachten brengt me tot het idee om een nieuwe blog te beginnen. Het thema van dit blog is Scandinavië. Het idee is dat bloggers die geïnteresseerd zijn hun eigen blogposten kunnen maken en publiceren.

Mocht er genoeg interesse zijn, dan wordt er een nieuwe blogsite aangemaakt en worden de geïnteresseerden uitgenodigd. Welk blog platform dit wordt, weet ik nog niet. Blogspot is voor mij makkelijker te beheren. Aan de andere kant is Wordpress een optie om wat meer hierover te weten te komen. Dit moet ik nog uitzoeken.

Bij deze de vraag wie interesse heeft om blogposten te schrijven voor een blog over Scandinavië. In Challenge 13 is het de bedoeling om de resultaten uit te werken.

Update: Alvast een opzet gemaakt. Deze is te zien op scandinavieblog.wordpress.com.

8 opmerkingen:

  1. Als je wat meer over de bedoeling van het posten kunt vertellen, wil ik het wel overwegen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Omdat je voor een blog een thema moet hebben wat je aanspreekt, moet het over Scandinavië gaan. Dat is eigenlijk het enigste. Je krijgt dan een blog met meerdere schrijvers. De layout van het blog bepaald de beheerder. De bijdrager levert zijn eigen blogposten aan.Er kunnen ook meerdere beheerders aangesteld worden. Dit zijn de mogelijkheden van Blogspot. Hoe het in Wordpress gaat, weet ik niet. Waar het blog naar toe gaat, is mij niet bekend. Het is een challenge en het lijkt me wel een leuk idee.

      Je kunt ook gewoon meedoen en kijken hoe het bevalt. Er komt geen reclame op de site.

      Waar de posten over gaan is helemaal aan jezelf.

      Verwijderen
    2. Al een eerste opzetje gemaakt bij Wordpress. Helaas wordt er bij de gratis Wordpress variant wel gebruik gemaakt van reclame. De site is hier te vinden: http://scandinavieblog.wordpress.com

      Verwijderen
  2. Wordt het dan zoiets als jij nu voor ScandinaviëXL doet? Op zich best een leuk idee, Hans. Ik weet alleen niet of ik er genoeg tijd voor kan vrijmaken gezien mijn andere werkzaamheden en het feit dat we net zelf een blog op poten hebben gezet. Maar als er geen verplichting is om regelmatig nieuwe posts te plaatsen ben ik in principe zeker geïnteresseerd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad net zoiets als ScandinaviëXL. Het verschil is dat je zelf kunt werken aan een post. Er is geen verplichting. Leuk dat je mee wilt doen.

      Verwijderen
  3. Hans, is denk ik best wel leuk maar....ik heb echt geen tijd, ga wel even op de site kijken.
    Groetjes Richt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Hans,
    ik wil wel meedoen!
    Groet Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jan, stuur even een mailtje naar j.h.hegeman@gmail,com en ik voeg je mailadres toe.

      Verwijderen