Google Translate

maandag 5 januari 2015

Skumtimmen

Filmdetails:
Titel: Skumtimmen
Regisseur: Daniel Alfredson
Verhaal: Daniel Alfredson, Birgitta Bongenhielm
Gebaseerd op een boek van Johan Theorin
Jaar: 2013
Spelers: Lena Endre, Tord Peterson, Thomas W. Gabrielsson
Duur: 99 minuten
IMDB cijfer: 5,5


Eindelijk de film Skumtimmen gezien. De film is gebaseerd op het boek Schemeruur van Johan Theorin. De blogpost van het boek (van 1 juni 2014) is hier terug te lezen. Ik had nogal hoge verwachtingen van de film. Het boek was namelijk geweldig. De sfeer van Öland kwam in het boek goed naar voren. De film laat die sfeer niet zien. Wat een gemiste kans. Het verhaal kwam ook niet goed uit de verf. Er waren dingen weggelaten en het leven van Nils wordt heel kort ter sprake gebracht. Ik had het boek gelezen en dan kun je wel nagaan wat er gebeurd en wat de achtergrond is. Heb je het boek niet gelezen dan kan ik me voorstellen dat het verhaal lastig te volgen is. Wat wel is gelukt is het herfstgevoel met zijn donkere en sobere beelden. Ik heb hieronder een aantal beelden opgenomen.

Maar één scene aanwezig van de molens.
De steengroeve.





De kerk.
Jammer dat de Alvaret geen grotere hoofdrol heeft gespeeld in de film.

Recensies:
- Moviemeter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten