Google Translate

vrijdag 17 april 2015

Tivoli Kopenhagen

Midden in Kopenhagen tegenover het mooie Centraal Station ligt het attractiepark Tivoli. Van het Centraal Station heb ik helaas geen foto's. Die zijn namelijk niet gelukt. We hebben aan het einde van de dag Tivoli kort bezocht. De toegang is gratis met de Kopenhagen kaart. Zoals gebruikelijk in Scandinavië moet voor de attracties apart betaald worden. Meer informatie over de prijzen en attracties is te vinden op de website van Tivoli.

We hebben een beetje rondgeslenterd en zijn in geen enkele attractie geweest. We waren redelijk op na een bloedhete dag Kopenhagen. Het is wel leuk om een beeld te hebben bij de Tivoli scenes uit het boek Chatprinses van Sara Blædel. Mooi park.













De achtbaan hierboven ging vlak over me heen. Hieronder een filmpje van de achtbaan.



6 opmerkingen:

  1. Dit lijkt me een schitterend park
    Fijn weekeinden vanuit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook zonder gebruik te maken van de attracties lijkt me dit al een belevenis.
    Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En gelukkig dicht bij het station. We namen wel de verkeerde uitgang waardoor het toch weer een eindje lopen was naar het station.

      Verwijderen
  3. De enige keer dat ik er in de buurt was, zat het park dicht in verband met de voorbereidingen om het voor de winter open te stellen. Ik hoop er nog altijd eens te komen, het schijnt een hele beleving te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze hebben volgens mij wel vaak goede concerten. King Diamond zou er rond die tijd dat we er waren optreden. Jammer genoeg niet op de dag dat we er waren.

      Verwijderen